Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

1. Η αυθαιρεσία της υβριδικής διεξαγωγής & άλλα παρατράγουδα!

 


Για την τακτική Γ.Σ. του ΣΣΕΜ 31.3.2022

1. Η αυθαιρεσία της υβριδικής διεξαγωγής & άλλα παρατράγουδα!

1. Την Πέμπτη 31.3.2022 πραγματοποιήθηκε υβριδικά η τακτική Γ.Σ. του ΣΣΕΜ, η πρώτη με φυσική συμμετοχή μετά την εκδήλωση της πανδημίας του covid 19, και συνδυάστηκε αυθαίρετα με ηλεκτρονική τηλεδιάσκεψη μέσω της πλατφόρμας zoom.us. Αιτιολογική βάση της αυθαίρετης αυτής επιλογής του προεδρείου, υπήρξαν: α) η σκόπιμη και λανθασμένη ερμηνεία του άσχετου, με τη Γ.Σ. του συλλόγου μας, άρθρου 27 του ν.4331/2015 Εφαρμογή του συστήματος της απλής αναλογικής στις οργανώσεις των συνταξιούχων και β) η εφαρμογή ρυθμίσεων του ν.4808/2021 που τροποποιούν το ν.1264/1982 και επιδιώκουν τη χειραγώγηση του συνδικαλιστικού κινήματος και των οργανώσεων των εργαζομένων, τις οποίες υιοθετεί το προεδρείο, ώστε να χειραγωγήσει τη Γ.Σ. και τη θέληση των συναδέλφων. Ρυθμίσεις που αναφέρονται Στο πλαίσιο της υποχρέωσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων να παρέχουν στα μέλη τους τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως συμμετοχή στις εκλογές για την ανάδειξη νέων διοικήσεων και στη δυνατότητα για εξ αποστάσεως συμμετοχή και ψηφοφορία και στις γενικές συνελέυσεις στις οποίες αποφασίζεται η κήρυξη απεργίας!

Αν και είναι φανερό, από το περιεχόμενο των σχετικών ρυθμίσεων, ότι ο ΣΣΕΜ δεν υπάγεται στις συνδικαλιστικές οργανώσεις του συστήματος ΖΕΥΣ, όπως σκόπιμα ή / και λανθασμένα υπονοεί το προεδρείο, και προκειμένου να αποφύγουμε την εμπλοκή σε μία ατελέσφορη αντιπαράθεση με το προεδρείο που, αποδεδειγμένα πλέον, δεν έχει κουλτούρα διαλόγου και διαβούλευσης, ζητήσαμε από το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων να μας διευκρινίσει κατά πόσο οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν ή όχι τα σωματεία συνταξιούχων και λάβαμε, την ημέρα διεξαγωγής της τακτικής Γ.Σ., την αναμενόμενη απάντηση:

κατά το άρθρο 13α του ν. 1264/1982 (Α΄79) όπως ισχύει, “Εφαρμογή συστήματος απλής αναλογικής στις οργανώσεις των συνταξιούχων”, οι διατάξεις των άρθρων 10, 11, 12 και 13 του ν. 1264/1982 (Α΄79) εφαρμόζονται αναλόγως στις οργανώσεις των συνταξιούχων.

Για το άρθρο 8 “Γενική Συνέλευση μελών” του ν. 1264 (Α΄79) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 86 του ν. 4808/2021 (Α΄101), αντίστοιχη με την παραπάνω διάταξη για αναλογική εφαρμογή και στις οργανώσεις των συνταξιούχων δεν έχει προβλεφθεί”!!!


2. Η τακτική Γ.Σ. ΣΣΕΜ 31.3.2022 πραγματοποιήθηκε με τις διατάξεις του (προ καταστατικής Γ.Σ. 31.3.2021) Καταστατικού και την αυθαίρετη εφαρμογή ρυθμίσεων του ν. 4808/2021, που αφορούν τις συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων! Επομένως, αν και το προεδρείο ξόδεψε σημαντικά ποσά για την αυθαίρετη, αντικαταστατική και μη σύννομη διαδικασία τροποποίησης του καταστατικού, επιδιώκοντας τη μετάλλαξη / μετατροπή του ΣΣΕΜ σε εικονικό – ψηφιακό σωματείο, ένα χρόνο μετά την πρωτοποριακή υποτίθεται πρόταση, δεν κατέθεσε την απόφαση της Γ.Σ. για έγκριση, ως όφειλε!

3. Παρά την προσπάθεια απαξίωσης παλαιότερων Γ.Σ. με φυσική παρουσία, η αυθαίρετη υβριδική διεξαγωγή της τακτικής Γ.Σ. 31.3.2022, που υποστηρίχθηκε με καταιγισμό ηλεκτρονικών μηνυμάτων - sms – ανακοινώσεων, χαρακτηρίστηκε από μικρή συμμετοχή, κατώτερη πολλών Γ.Σ. που έγιναν με φυσική συμμετοχή! Η μικρή συμμετοχή στην υβριδική Γ.Σ. δε μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά στην υγειονομική συγκυρία και στον πόλεμο στην Ουκρανία (!) που επικαλέστηκε ο κ. Τσιλώνης. Σίγουρα, η πανδημία έπαιξε σημαντικό ρόλο. Η μικρή φυσική + ψηφιακή συμμετοχή, είναι προϊόν της αλόγιστης εμμονής του προεδρείου να μετατρέψει το ΣΣΕΜ σε ψηφιακό – εικονικό σωματείο, δίνοντας άλλοθι στην παθητική - χειραγωγούμενη απομακρυσμένη συμμετοχή έναντι της φυσικής παρουσίας και της αυξανόμενης απογοήτευσης των συναδέλφων, λόγω της συνεχιζόμενης παραπληροφόρησης και της αναποτελεσματικότητας των λανθασμένων επιλογών του προεδρείου, παρά την αλόγιστη σπατάλη των πόρων του ΣΣΕΜ. Η λελογισμένη και με προϋποθέσεις χρήση των ψηφιακών μέσων, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό ενισχυτικό μέσο, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να υποκαταστήσει τη φυσική συμμετοχή και λειτουργία!


4. Στη Γ.Σ. δεν κατατέθηκε απολογισμός του Δ.Σ.! Έγιναν αποσπασματικές τοποθετήσεις μελών του προεδρείου της τελευταίας στιγμής, δύο μάλιστα αφορούσαν την πολιτιστική δράση στο λεκανοπέδιο Αττικής, με αγωνιώδη προσπάθεια να παρουσιαστεί έργο και να αναζωπυρωθούν οι χαμένες προσδοκίες των μεγαλόστομων υποσχέσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τοποθέτηση του κ. Καζάκου, που δεν μας εξήγησε γιατί η 469/2021 απόφαση ΜονΠρωτΑθηνών απέρριψε τη “νέα νομική βάση επιχειρημάτωντης παραταξιακής αγωγής κατά της Alpha Bank, που καλύφθηκε με τις συνδρομές μας, αλλά ποτέ δε μάθαμε τι ακριβώς διεκδικεί!

Ο γ.γ. του Δ.Σ. προσπάθησε να υποκαταστήσει την απουσία απολογισμού και αποτελεσμάτων, κάνοντας αναφορά στη στροφή του Συλλόγου στις ανάγκες μεμονωμένων και ομάδων συναδέλφων! Παραβλέποντας το γεγονός ότι σκοπός ενός σωματείου είναι η διαφύλαξη, προστασία και προαγωγή - βελτίωση των συλλογικών συμφερόντων των μελών του, ιδιαίτερα σε μια περίοδο ακρίβειας που πλήττει τα εισοδήματά μας, περιορισμού των ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας και καταστολής των πολιτικών και δημοκρατικών ελευθεριών, ο γ.γ. του Δ.Σ. ομολόγησε ουσιαστικά την πελατειακή μεροληπτική - παραταξιακή στροφή του προεδρείου της “νέας πορείας του ΣΣΕΜ!

Το προεδρείο της Γ.Σ., διαπιστώνοντας ότι οι τοποθετήσεις όσων διαφωνούσαν με το προεδρείο ήταν de facto μακρύτερες του χρόνου ομιλίας, τις διέκοπτε για να αποκαταστήσουν αυτή την ... αδικία!


5. Για μια ακόμη φορά, μετά την καταστατική Γ.Σ., της οποίας η απόφαση παραμένει στα χαρτιά, δε μάθαμε μέχρι στιγμής, πόσοι συνάδελφοι συμμετείχαν και ψήφισαν φυσικά και ψηφιακά αντίστοιχα.

Αντί για καταμέτρηση των ψηφοφοριών, παρακολουθήσαμε τις αριθμητικές δεξιότητες του προεδρείου της Γ.Σ.: τόσοι σύνολο, μείον τόσα όχι, ίσον τόσα υπέρ! Από το σύνολο φυσικής + ψηφιακής συμμετοχής, αφαίρεσε (μόνο) τα φυσικά όχι και έβγαλε τα υπέρ, χωρίς καταμέτρηση! Βολικό;

Κατά τα λοιπά, το προεδρείο του Δ.Σ. κόπτεται για την ψηφιακή συμμετοχή των συναδέλφων, την οποία χρησιμοποιεί όπως το βολεύει!


6. Δε θα αποφύγουμε βεβαίως, να επισημάνουμε τις σημαντικές συλλογικές και ατομικές ευθύνες όσων συμμετείχαν στη Γ.Σ. με φυσική παρουσία. Γνωρίζουμε ήδη ότι το προεδρείο της Γ.Σ. δεν έλαβε υπόψη τα όχι της ψηφιακής ψηφοφορίας. Αν θεωρεί ότι το αδικούμε, ας αναρτήσει την τηλεδιάσκεψη της πλατφόρμας zoom.us, ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα. Άλλωστε έχουμε ήδη ζητήσει τα πρακτικά της Γ.Σ., για να απαντήσουμε καταλλήλως στην υβριστική και συκοφαντική επίθεση που δεχθήκαμε!

Ευθύνες όμως, δεν έχει μόνο το προεδρείο:

Πως γίνεται αλήθεια, οι εκτός προεδρείου παρατάξεις του Δ.Σ., ΔΑΚ & ΔΗΣΥΕ, να μη στηρίζουν τις θέσεις τους στις ψηφοφορίες;

Πως γίνεται μέλη της ΑΔΗΠ να διαδίδουν τη διαφωνία τους, αλλά να στηρίζουν το προεδρείο;

Είναι δυνατόν, τα μέλη των εκτός προεδρείου παρατάξεων, να απέχουν από τις ψηφοφορίες;

Είναι δυνατόν συνάδελφοι / σες, που δε σήκωσαν τις κάρτες τους υπέρ των προτάσεων του προεδρείου, να ανέχονται το bullying και τις απειλές του και να αποφεύγουν να ψηφίσουν;


7. Οφείλουμε τέλος, να καταδικάσουμε την τοξική συμπεριφορά του κ. Τσιλώνη, προέδρου τυπικά του Δ.Σ., ο οποίος αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά κατώτερος των ευθυνών που συνεπάγεται η θεσμική του θέση. Ο θεσμικός ρόλος του προέδρου είναι να ενώνει και όχι να διχάζει τα μέλη του συλλόγου! Χάνοντας, ως συνήθως την ψυχραιμία του, ο κ. Τσιλώνης “απάντησε” στις κριτικές τοποθετήσεις μας με τη συνήθη υβριστική και συκοφαντική τακτική παραπληροφόρησης, απειλώντας μάλιστα με διαγραφή όσες / όσους δεν υπακούσουν στην αντιδημοκρατική και αυταρχική Πρόταση της Διοίκησης ΣΣΕΜ προς τα συμμετέχοντα μέλη στη ΓΣ της 31.3.2022 για λήψη απόφασης για ζητούμενα ποσά από την ΟΣΤΟΕ ως επιπλέον εισφορά μας!

Η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη! [1] Η ελευθερία της γνώμης είναι κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα και τέτοιου είδους απειλές και συμπεριφορές παραπέμπουν σε ανεπιθύμητες και καταδικασμένες περιόδους κατάλυσης του δημοκρατικού πολιτεύματος!


Σημείωση:

[1] Σύνταγμα της Ελλάδας, Μέρος Δεύτερο, Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, άρθρο 5 παρ. 3, όπως αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 25ης Νοεμβρίου 2019 της Θ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων.