Τρίτη 19 Απριλίου 2022

2. Τα μυθεύματα του προεδρείου της “νέας πορείας του ΣΣΕΜ”!

 

Για την τακτική Γ.Σ. του ΣΣΕΜ 31.3.2022


2. Τα μυθεύματα του προεδρείου της “νέας πορείας του ΣΣΕΜ”!


1. Ενόψει Γ.Σ., το προεδρείο θύμιζε παγίως τις άστοχες και αναποτελεσματικές δικαστικές ενέργειες του μισού εκατομμυρίου €, για να παρουσιάσει έργο και να δημιουργήσει προσδοκίες και ελπίδα! Στην τακτική Γ.Σ. 31.3.2022 όμως, το μεγάλο αφήγημα της απλόχερης μοιρασιάς 120 – 140 - 170 χιλιάδων ξεθώριασε και είχαμε απλά την ξαναζεσταμένη σούπα της μετάθεσης ευθυνών και τις προτροπές να μην απογοητευόμαστε! Έτσι, αντί απολογισμού, μεταξύ άλλων, ξανακούσαμε:


για την αποπροσανατολιστική … εκστρατεία κατάληψης του ΣΥΝΠΕ!


για τη “διεκδίκηση” να επανέλθουν οι συντάξεις στα προ του νόμου Κατρούγκαλου επίπεδα, αν και οι ομαδικές αγωγές έγιναν για την επαναφορά του ύψους των συντάξιμων αποδοχών στα προ των ν.4051/12 & 4093/12 επίπεδα! Σημείωση: Τα προ Κατρούγκαλου επίπεδα του άρθρου 14, παρ. 2, περ. α΄ του ν.4387/2016, προέβλεπαν συνέχιση καταβολής των συντάξεων “στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.12.2014, σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις”, που νομιμοποιήθηκαν και με δικαστικές αποφάσεις, αν και περιλαμβάνουν αντισυνταγματικές περικοπές των παραπάνω νόμων Κουτρουμένη – Βρούτση / 2ο Μνημόνιο, που διατηρήθηκαν και με τον δεύτερο νόμο Βρούτση, ν. 4670/2020, ο οποίος όπως θυμόμαστε, έλεγε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη! Τελικά τι ακριβώς διεκδικεί το προεδρείο; Να παραμείνουν οι συντάξεις μας με τις περικοπές του 2ου Μνημονίου;


για τα λεφτά του ΕΤΑΤ που τελείωσαν το 2016 και μας έβαλαν στον ΕΦΚΑ! Σημείωση: Με το σκόπιμα πολιτικό υπαινιγμό, αποκρύπτεται ότι τα λεφτά [*] ήταν απόρροια των οικονομικών μελετών του ν. 3371/2005, ο οποίος κατάργησε μεν το ΤΕΑΠΕΤΕ, αλλά η ΚΙΣΥΕΤ θεωρεί ότι διασφάλισε τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα! [1]


για την περίφημη αδράνεια του προεδρείου του Οκτωβρίου 2016! Σημείωση: Ξέχασαν όμως να αναφέρουν ότι ο ΣΣΕΜ λειτουργούσε, τουλάχιστον από τις 6.9.2016, με υπηρεσιακό προεδρείο και γενικό γραμματέα Δ.Σ. τον κ. Τσιλώνη [2], μετά την υπονομευτική μεθόδευση της ΚΙΣΥΕΤ, και με βασικό θέμα συζήτησης τις επόμενες αρχαιρεσίες!!! Ποιος λοιπόν ευθύνεται για την αδράνεια; Πότε τέθηκε ζήτημα με την εγκύκλιο Πετρόπουλου της 7.9.2016 και από ποιον; Πως είναι δυνατό λοιπόν, να εγκαλεί το σημερινό προεδρείο για αδράνεια τις άλλες παρατάξεις του τότε Δ.Σ. και όχι την ΚΙΣΥΕΤ και τον κ. Τσιλώνη, υπηρεσιακό γενικό γραμματέα Δ.Σ., παραπληροφορώντας για λόγους σκοπιμότητας;


2. Το προεδρείο της “νέας πορείας” θεωρεί υπεύθυνες για την εξέλιξη των συντάξεών μας τις άλλες παρατάξεις, επειδή προσπαθούν υποτίθεται να αλλάξουν την ατζέντα των πρωτοβουλιών της ΚΙΣΥΕΤ! [3] Η οποία, μαζί με τους συμμάχους της παρεμπιπτόντως, ουδέποτε καταδίκασαν τις διαχρονικές κυβερνητικές επιθέσεις στα εργασιακά & ασφαλιστικά δικαιώματά μας: ιδιωτικοποίηση επικουρικής ασφάλισης και e-ΕΦΚΑ, μνημονιακές απορρυθμίσεις εκτός μνημονίων κλπ. Είναι προφανές ότι δεν έχουν προτεραιότητά τους τη διασφάλιση και την ενίσχυση των δημόσιων συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης και υγείας!


3. Τα δικαστικά έξοδα έφτασαν αισίως τα 437.045,21 ! Μαζί με τον προϋπολογισμό του 2022, ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο , με μηδενικό αποτέλεσμα! Τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία (Απολογισμός – Ισολογισμός 2021, Προϋπολογισμός 2022, Έκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής), απλά επιβεβαιώνουν την ανακοίνωση της Ε.Α.Σ. Συνταξιούχων, θέτοντας και νέα ερωτήματα.

Δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία, καταστάσεις – λογαριασμοί και ανακοινώσεις του ΣΣΕΜ, δείχνουν ότι τα μέλη του προεδρείου, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις, κάνουν χρήση οδοιπορικών εξόδων και σωστά, εφόσον είναι υπαρκτά και γίνονται με διαφάνεια! Το προεδρείο όμως δε θέλει οδοιπορικά για τους “άλλους”, τους οποίους αντιμετωπίζει με παραπληροφόρηση και συκοφαντικές επιθέσεις!


Προς επίρρωση των παραπάνω και απαντώντας σε διαβεβαιώσεις τρίτων (!) ότι ο πρόεδρος π.χ. δεν κάνει χρήση οδοιπορικών, παραθέτουμε ενδεικτικά, παρά την απόκρυψη σχετικών στοιχείων, ότι:

α) ενώ ο πρόεδρος του Δ.Σ. υποστήριζε στο Δ.Σ. (10.6.2016) ότι σαφώς πρέπει να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης π.χ. από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα για τις συνεδριάσεις μόνο του Δ.Σ., μόνο της μετακίνησης, δηλαδή έρχεται το πρωί και φεύγει το βράδυ, ο ίδιος έκανε χρήση οδοιπορικών διαμονής στη Θεσσαλονίκη (19.10.2019) για συνάντηση με νομικό σύμβουλο και όχι για συνεδρίαση του Δ.Σ.!

β) αν και πρότεινε να συμμετέχουν τα μέλη του Δ.Σ. (όχι του προεδρείου) με κλήρωση (!) στα έξοδα του Δ.Σ. για εκδηλώσεις του συλλόγου (κοπή πίτας, παραρτήματα κλπ), όντας αντίθετος με τη διαπαραταξιακή εκπροσώπηση, στις 20.12.2017 συμμετείχαν, ο ίδιος και ο γ.γ. του Δ.Σ., σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, χωρίς κλήρωση και προφανώς δίχως διαπαραταξιακή εκπροσώπηση!

Επομένως, για το προεδρείο της “νέας πορείας του ΣΣΕΜ”, ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά! Άλλα υποστηρίζει για τους άλλους, άλλα κάνει για τα μέλη του!


Παρά την αύξηση των οδοιπορικών της τακτικής Γ.Σ. 31.3.2022, προϊόν της αυθαίρετης και ευκαιριακής πρακτικής του προεδρείου που, ελλείψει σχετικού κανονισμού, προσαρμόζει τις σχετικές αποφάσεις του Δ.Σ. στις εκάστοτε πελατειακές επιλογές του, η συμμετοχή δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.


Κριτήριο κάλυψης των οδοιπορικών εξόδων του Συλλόγου, δε μπορεί να αποτελεί η μετακίνηση των μελών του στις Γενικές Συνελεύσεις, αλλά η διασφάλιση της απρόσκοπτης και ισότιμης συμμετοχής – εκπροσώπησης των πανελλαδικά εκλεγμένων μελών των θεσμικών οργάνων του ΣΣΕΜ!


Η σύνταξη Κανονισμού Εξόδων & Λειτουργικών Δαπανών αποτελεί ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. 21.4.16! Η οικονομική διαχείριση, δε μπορεί να αποτελεί προϊόν αυθαίρετων, συγκυριακών, πελατειακών επιλογών, αλλά οφείλει: να στηρίζεται σε πάγιους διαφανείς κανόνες - κριτήρια, ενιαία για όλους, να ενισχύει την ισότιμη μεταχείριση και να αποτρέπει τη μεροληψία.


Η διαμόρφωση διαφανούς πλαισίου οικονομικής διαχείρισης είναι απαραίτητη και επιτακτική, όπως και η δημιουργία κανονισμού κάλυψης των πραγματικών εξόδων / δαπανών, που προκύπτουν από τις οργανωτικές - λειτουργικές ανάγκες του πανελλαδικού ΣΣΕΜ και συμβάλλουν στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία για την επίτευξη των στόχων του!


Η έλλειψη κανονισμού αποτελεί ένδειξη αυθαιρεσίας και άρνηση δέσμευσης σε διαφανείς και ισότιμους κανόνες, ενιαίους για όλους. Ευνοεί τον ανεξέλεγκτο ορισμό των οδοιπορικών σύμφωνα με τις σκοπιμότητες της εκάστοτε πλειοψηφίας, αποτρέποντας τη δυνατότητα ελέγχου. Αντίθετα, η ύπαρξη κανονισμού αποτελεί ένδειξη διαφάνειας και δημοκρατίας!


4. Το προεδρείο εγκατέλειψε το βερμπαλισμό της πλήρους επαναφοράς των συντάξεων για να επιδοθεί σε μία απεγνωσμένη προσπάθεια … διόρθωσης των μνημονιακών ρυθμίσεων! Ακολουθεί λανθασμένη και αναποτελεσματική τακτική, εντελώς απομονωμένο, αντί να συμβάλει στη διασφάλιση και τη βελτίωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων μας, ως αναπόσπαστο μέρος του κινήματος συνταξιούχων και ευρύτερα του συνδικαλιστικού κινήματος.



Σημειώσεις:

[*] Τα λεφτά τελείωσαν λόγω α) της υποεκτίμησης των υποχρεώσεων των Τραπεζών προς ΕΤΑΤ – ΕΤΕΑΜ, β) του PSI + η ζημιά ανήλθε 358 εκ. €, γ) της κατανομής της κινητής περιουσίας του μεταξύ ΕΤΑΤ - ΕΤΕΑ (48,387% και 51,613% αντίστοιχα) και δ) των αθρόων εθελούσιων εξόδων που μετέφεραν το μισθολογικό κόστος της Τράπεζας στο ΕΤΑΤ.

[1]Τα Ειδικά Ασφαλιστικά Δικαιώματα είναι οι παροχές προσυνταξιοδότησης … και η συμπληρωματική παροχή (μετά την απονομή κυρίας σύνταξης) κατοχυρωμένα από το καταστατικό του ΤΕΑΠΕΤΕ που επιβεβαιώθηκε η ισχύς τους με το ν.3371/2005 … με το ν.3455/2006, με τον ν.3863/2010, αλλά και με τις αποφάσεις του ΣτΕ, καθώς και την απόφαση 9/2012 του Α.Π.” - βλέπε ΚΙΣΥΕΤ, Ανακοίνωση 28.7.2016

[2] Βλέπε ποιοι υπογράφουν τις ανακοινώσεις ΣΣΕΜ της αναφερόμενης περιόδου μετά την παραίτηση μελών του τότε προεδρείου και ειδικά τις με Α.Π.2465/6.9.2016 & 2474/7.10.2016 αντίστοιχα!

[3] Βλέπε το πόνημα: Τι κρύβεται πίσω από το ασφαλιστήριο δανείων. Άλλες ενέργειες εναντίον του ΣΣΕΜ, 21.1.2021