Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Επιλέγουμε τη νομιμότητα και την ουσία, έναντι της σκοπιμότητας!




Επιλέγουμε τη νομιμότητα και την ουσία, έναντι της σκοπιμότητας! 25.02.2021

Συμφωνούμε με την κατ’ εξαίρεση διενέργεια της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης με χρήση των νέων τεχνολογιών και τήρηση των καταστατικών διατάξεων, του άρ.118 ν.4764/2020!


Διαφωνούμε με τη διεξαγωγή της Γ.Σ. Τροποποίησης Καταστατικού, η οποία δεν εντάσσεται στην κατ΄ εξαίρεση νομοθετική ρύθμιση!

1. Η διαδικασία καταστατικής τροποποίησης αποτελεί πολύ σημαντική και σύνθετη διαδικασία. Ειδικά στην περίπτωση του ΣΣΕΜ, με δεδομένο το υπαρξιακό πρόβλημα της πεπερασμένης και φθίνουσας πλέον αριθμητικής του δύναμης [1], απαιτεί τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, απόλυτα διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, προς αποφυγή ανεπιθύμητων καταστάσεων για το Σύλλογο. Προϋποθέτει απαραιτήτως:

την ισότιμη συμμετοχή, χωρίς αποκλεισμούς, όλων ανεξαιρέτως των εμπλεκομένων και

ουσιαστικό δημόσιο διάλογο και σαφή οριοθέτηση των αναγκαίων αλλαγών.

2. Σε αντίθεση με τα παραπάνω, το προεδρείο μεθόδευσε [2] μία συνοπτική, αιφνιδιαστική, αδιαφανή και διαβλητή διαδικασία, επιχειρώντας τη δημιουργία τετελεσμένων με αυταρχική επιβολή της άποψής του, αποφεύγοντας το δημόσιο διάλογο και παραβιάζοντας, για άλλη μία φορά, το Καταστατικό!

Συγκεκριμένα, στις 2.2.2021 γνωστοποίησε τη συγκρότηση “Ομάδας Έργου για την Τροποποίηση του Καταστατικού ΣΣΕΜ, χωρίς αναφορά στους συμμετέχοντες, τους όρους συγκρότησης και λειτουργίας της, υποτίθεται “ανοικτή για κάθε μέλος που ενδιαφέρεται”, η οποία ήδη λειτουργούσε, και στις 16.2.2021 το Δ.Σ. αποφάσισε και ανακοίνωσε (στις 17.2.2021) την ολοκλήρωση του έργου της!

► Για ποια λοιπόν “ανοικτή” διαδικασία γίνεται λόγος, όταν αποκλείεται ντε φάκτο η συμμετοχή των υπαρκτών δυνάμεων του χώρου και χειραγωγείται η λειτουργία των αγνώστου ταυτότητας, αρμοδιότητας, ευθύνης και χωρίς υποχρέωση λογοδοσίας “ομάδων έργου” των ομόφωνων εισηγήσεων;

► Για τι είδους “θεσμοθέτηση της διαφάνειας και συμμετοχής σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του Συλλόγου” μιλάνε, όταν ακυρώνουν αυθαίρετα και αντικαταστατικά π.χ. τη θεσμική εκπροσώπησή μας στην ΟΣΤΟΕ; [3]

3. Η Χρήση των νέων τεχνολογιών για τη διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων και Αρχαιρεσιώντου άρ.118 ν.4764/2020, αποτελεί ρύθμισηκατ΄ εξαίρεση και έως την 31.3.2021 ... τηρουμένων των λοιπών κειμένων και καταστατικών διατάξεων περί απαρτίας και λήψης αποφάσεων”.

Η συνειδητή παρερμηνεία της κατ’ εξαίρεση ρύθμισης που επιχειρεί το προεδρείο, με στόχο τη γενίκευση και μονιμοποίησή της σε όλο το φάσμα λειτουργίας του ΣΣΕΜ [4], απαξιώνει, υποβαθμίζει και περιορίζει τη φυσική παρουσία και συμμετοχή των συναδέλφων και παραβιάζει τις ρυθμίσεις του Καταστατικού και της ισχύουσας νομοθεσίας! [5]

Η διαδικασία, αλλά και η Γ.Σ. Τροποποίησης του Καταστατικού, που αποφάσισαν προεδρείο και Δ.Σ., δε μπορούν να ενταχθούν αυθαίρετα στην κατ’ εξαίρεση νομοθετική ρύθμιση! Η σπουδή του προεδρείου να γενικεύσει την κατ΄ εξαίρεση διαδικασία, επιδιώκει:

να “τελειώσει” την τροποποίηση με συνοπτικές διαδικασίες, αποφεύγοντας το δημόσιο διάλογο και την ισότιμη συμμετοχή των ενεργών δυνάμεων του χώρου, και

να παρακάμψει την προβλεπόμενη πλειοψηφία του Καταστατικού και του Αστικού Κώδικα (Α.Κ.)!

Το προεδρείο, παραβιάζοντας το Καταστατικό και τη νομοθεσία με αυθαίρετες και διαβλητές διαδικασίες, προτείνει αμφιλεγόμενες τροποποιήσεις, αντίθετες ακόμη και στον Α.Κ., υποβαθμίζει τη φυσική παρουσία και συμμετοχή, περιορίζει τη δυνατότητα (ηλεκτρονικής) συμμετοχής (ιδιαίτερα των μεγαλύτερων ηλικιών) και πλήττει τη μυστικότητα της ψήφου!

Από πότε αλήθεια, μια εμπορική, μη πιστοποιημένη ιδιωτική ψηφιακή εφαρμογή, αποτελεί αξιόπιστο μέσο νομιμοποίησης της φυσικής διαδικασίας του Καταστατικού και της νομοθεσίας;

4. Οι περιορισμένου χαρακτήρα, μη δημοσιευμένες, πρόχειρες και αμφιλεγόμενες προτάσεις αλλαγών, ενώ επιδιώκουν υποτίθεται τον “εκσυγχρονισμό” του Καταστατικού, επί της ουσίαςνομιμοποιούν” ήδη ειλημμένες αντικαταστατικές αποφάσεις του προεδρείου και αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία του ΣΣΕΜ!

Η ασάφεια π.χ. γενικευμένης και συνδυαστικής χρήσης νέων τεχνολογιών και επιστολικής ψήφου, που υποβαθμίζουν και απαξιώνουν ουσιαστικά τη φυσική παρουσία και συμμετοχή, δεν ενθαρρύνει τη συμμετοχή, αλλά, αντιθέτως, νομιμοποιεί το βόλεμα και θεσμοθετεί πλέον την ανάθεση!

Η πρόταση π.χ. ότιμέλη του συλλόγου γίνονται πρώην εργαζόμενοι της Εμπορικής Τράπεζας οι οποίοι συνταξιοδοτήθηκαν από τον ΕΦΚΑ ή δεν έλαβαν σύνταξη μέχρι την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης από τον ΕΦΚΑ”, δε λύνει το υπαρξιακό πρόβλημα, αλλά, αντιθέτως, αλλοιώνει τη φυσιογνωμία του ΣΣΕΜ!!! Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί έμμεση, αλλά σαφή ομολογία αντικαταστατικής πρακτικής εκ μέρους του προεδρείου, που επιδιώκει την εκ των υστέρων νομιμοποίηση της απόφασης εγγραφής των συναδέλφ@ν με αναστολή (αλλιώς, προς τι η τροποποίηση εφόσον ήταν σύννομη;)!

Σε αντίθεση με το (ορθώς) ισχύον, Μέλη του Συλλόγου γίνονται όλοι οι λαμβάνοντες σύνταξη από το ΤΕΑΠΕΤΕ, προτείνει ουσιαστικά τη γενικευμένη δυνατότητα εγγραφής μη συνταξιούχων, αλλάζοντας έτσι τη σύνθεση και αλλοιώνοντας τη φυσιογνωμία του ΣΣΕΜ!!!

Η μεθόδευση της διαδικασίας με αυθαίρετες πρακτικές και η Γ.Σ. Τροποποίησης Καταστατικού, δε λύνουν τα προβλήματα! Οι προτεινόμενες αλλαγές δε βελτιώνουν τη λειτουργία του ΣΣΕΜ, ούτε ενισχύουν τη συμμετοχή! Αντίθετα, οι αποφάσεις προεδρείου και Δ.Σ. παραβιάζουν Καταστατικό και νομοθεσία, γιατί δεν εντάσσονται στην κατ’ εξαίρεση νομοθετική ρύθμιση και διεξάγονται χωρίς προηγούμενη έγκριση! [6]


    ΔΑΚ & ΔΗΣΥΕ είναι συνυπεύθυνες! Σύρονται στην ομόφωνη νομιμοποίηση αντιδεοντολογικών, αντικαταστατικών και παράνομων μεθοδεύσεων, άφωνες και χωρίς κάποια στοιχειώδη έστω διφοροποίηση

    Για το προεδρείο, που προτάσσει καμαρώνοντας την ομοφωνία, το “κομματικό - συνδικαλιστικό κατεστημένο” είναι προφανώς καθόλα αποδεκτό, όταν συμφωνεί με τις αυθαίρετες προτάσεις και πρακτικές του!


5. Η Ε.Α.Σ. Συνταξιούχων, σε συνέχεια των παραπάνω, προτείνει:


Η Ετήσια Τακτική Γ.Σ. να αποφασίσει καταρχήν την Τροποποίηση του Καταστατικού και τη συγκρότηση σχετικής επιτροπής, με ισότιμη συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των υπαρκτών δυνάμεων και μεμονωμένων συναδέλφων!


Η τροποποίηση του καταστατικού θα γίνει μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, μετά το τέλος των έκτακτων μέτρων της πανδημίας, αφού προηγηθεί δημόσιος εξαντλητικός διάλογος και διασφαλισθούν η ευρύτερη δυνατή συμμετοχή και συναίνεση για τις αναγκαίες αλλαγές και τη διαδικασία ψηφοφορίας σύμφωνα με το Καταστατικό και τη νομοθεσία.


Η τροποποίηση του Καταστατικού θα ολοκληρωθεί μετά την έγκριση των τελικών προτάσεων και της σχετικής διαδικασίας ψηφοφορίας, με απόφαση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης.


Σημειώσεις:

[1] Ολοκληρώνεται οσονούπω η συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων του ΤΕΑΠΕΤΕ μέχρι 31.12.1992, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των μελών του ΣΣΕΜ!

[2] Επαναλαμβάνοντας τη μεθόδευση του γνήσιου υπογραφής των υποψηφιοτήτων στις τελευταίες αρχαιρεσίες του ΣΣΕΜ!

[3] Βλέπε ενδεικτικά Αφιέρωμα στο 36ο Συνέδριο της ΟΣΤΟΕ 14-15/11/2017” https://xanthoco.blogspot.gr/2018/01/36-14-15112017_30.html, ειδικότερα “2. Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο” https://xanthoco.blogspot.com/2018/01/36-14-15112017.html.

[4] Με ισχυρισμό ότι Τα δεδομένα πλέον μεταβάλλονται … Παρέχεται η εξουσία στις συνδικαλιστικές οργανώσεις να επιλέξουν και ψηφοφορία από απόσταση, ειδικότερα την ηλεκτρονική ψηφοφορία, ακόμη και αν δεν το προβλέπει το καταστατικό τους!!!

[5] Α.Κ. άρθρο 99 Για να αποφασιστεί η τροποποίηση του καταστατικού ή η διάλυση του σωματείου χρειάζεται η παρουσία των μισών τουλάχιστον μελών και πλειοψηφία των τριών τετάρτων των παρόντων.

[6] Α.Κ. άρθρο 93 Η συνέλευση των μελών ... αποφασίζει για τη μεταβολή του σκοπού του σωματείου, για την τροποποίηση του καταστατικού και για τη διάλυση του σωματείου.